تنگه ابوقریب؛روایتی سینمایی از مقاومت بچه‌های گردان عمار-راهبرد معاصر

تنگه ابوقریب؛روایتی سینمایی از مقاومت بچه‌های گردان عمار

در خلاصه فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» چنین آمده است: یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به جاده های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود .
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 10
کد خبر: ۱۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی با بازی جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مهدی قربانی، روایت کننده تنگه‌ای بسیار استراتژیک است. اتفاقی که درباره این فیلم ساخته شده‌ است، به سال 67 - محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت- مربوط می شود.

 

 

در خلاصه فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» چنین آمده است: "در ٢١ تیرماه ١٣۶٧، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده ... تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود ... ."

 

 

یکی از نکات مثبت این فیلم که مورد توجه منتقدین قرار گرفته ، جلوه های ویژه آن است. در این باره جواد مطوری طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم که سابقه کار در بالیوود را دارد، گفت: تعداد ۱۲۰ یا ۱۳۰ انفجار در یک پلان فیلم «تنگه ابوقریب» زده می‌شود که محاسبات آن کار ساده‌ای نیست. به نظر‌م «دوئل» به لحاظ خلق صحنه‌های جنگی صدرنشین بود و با ساخت «تنگ ابوقریب» این قله فتح شد..

 

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده